Dag 2: Mulhouse - La Giettaz

12 augustus 2015 - La Giettaz, Frankrijk

Pff wát een nacht. Ik heb precies de kamer gekregen naast de grootste aso's van Frankrijk. Tot een uur of 3 kon ik meegenieten van de luide gesprekken en gezelligheid van de buren (teringherrie), bovendien konden hun kids in de kamer daarnaast waarschijnlijk ook niet slapen wat resulteerde in het nodige op de muur gestamp.. Verder dreef ik ook zo'n beetje mijn bed uit want mijn geweldige kamer vertoonde ook nog eens een sterke vergelijkenis met een sauna. Niet fris en fruitig ging de reis nu verder naar het begin van de Routes des Grandes Alpes. Na een ontbijtstop bij de supermarché met wat fruit en een literbak kwark was ik redelijk snel op de route dwars door het nationaal park Jura. Het landschap wordt grover en de bergen hoger. Elk nationaal park heeft zijn eigen sfeertje en dingetjes, de natuur is niet ontzettend indrukwekkend maar het gaat steeds meer de goede kant op. Het bevalt me hier best, de wegen zijn daarnaast goed en rustig dus ik vermaak me prima onderweg. Ik merk dat veel mensen toch wel nieuwsgierig zijn als ze een alleen reizende motorrijder met nl kenteken tegenkomen. Bij zo'n beetje elke stop heb ik een praatje waar ik een beetje mijn plan vertel en wat vakantieverhalen aan hoor. De Mont Blanc moest ik echt even langsrijden werd me verteld, dus wellicht dat ik daar morgen even een kijkje ga nemen. Tegen een uur of 3 in de middag reed ik Genève in waar ik meteen een eetstop aan een boulevard inlastte. Het verschil tussen Frankrijk en Zwitserland merk je meteen, in het eerste genoemde land zie je veel verpaupering maar in Zwitserland ziet alles er piekfijn uit. Ook Genève lijkt me een prachtstad voor zover ik dat heb kunnen zien. Het was namelijk opnieuw snikheet waardoor met een gangetje van 30 door een grote stad heen tuffen geen pretje was. Ben daarom maar snel de stad uitgereden nadat mijn maag gevuld was. Ik ben zeker van plan nog een keer terug te komen om de stad wat langer te bekijken (ik zou er me denk ik zelfs prima thuis voelen)! Vanaf hier was het nog driekwartier naar het begin van de route, het komt in de buurt! Omdat ik helemaal gaar was van de hitte had ik mezelf eerst voorgenomen om een verfrissend duikje te nemen in het meer van Genève voordat ik verder zou rijden. Goh, dat was welkom! Even bijkomen, het hakt er toch wel in zo'n rit als het zo warm is. Twee uur en meerdere duikjes later vond ik het mooi geweest en heb ik een eerste kleine stukje van de route gereden en een slaapplek midden in de bergen gefixt. In tegenstelling tot gister is het hier extreem stil en lekker koel. Morgen beginnen we dus wel fris en fruitig!

Voor de volledigheid nog wat ritstatistieken:
Afgelegde afstand: 410,8 km
Rijtijd: 7:25 uur
Gemiddelde snelheid: 54km/h
Maximumsnelheid: 130km/h
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Roos:
    12 augustus 2015
    Ik ben al stinkend jaloers! Hopelijk slaap je vanacht wel goed! Kus
  2. Els de Zwart:
    13 augustus 2015
    Super leuk joh. Wat ben je al ver. Geniet ervan. Veel plezier morgen.
  3. Iris:
    Leuk leuk leuk. Geniet ze! Xx
  4. Opa & Oma:
    13 augustus 2015
    Luc we volgen je iedere avond, veel plezier, kijk uit !
  5. Jack de Zwart:
    13 augustus 2015
    Ben net thuis,jij ook hoop ik ,veel plezier nog.