Dag 12: St. Georgen - Heiligenblut

22 augustus 2015 - Heiligenblut, Oostenrijk

Tijd om weer verder te gaan! Gister heb ik het feest overgeslagen omdat ik zo moe was. Na 8-9 uur slaap was ik nog steeds moe.. Wel kwam ik erachter dat het een goede keuze was geweest aangezien Toby om 9:00 in de ochtend nog niet terug was. Ik begon alvast met mijn bagage op de motor te bevestigen en toen ik daarmee bezig was kwam hij aangelopen. Het was inderdaad gezellig, wat hem een korte nacht en een gestolen fiets op had geleverd. Hij vertelde nog dat de mensen die ik in de bar en donderdag in de hut ontmoet nog vroegen waar ik was en of ik nog zou komen. Maarja: "The dutch guy walked up the mountain and was finished for that day". De rest van de ochtend hebben we nog een beetje gepraat over van alles en nog wat. Toen ik weg wilde gaan bood hij me ter afsluiting nog een schnaps aan uit een speciale fles die een vriend van hem zelf had gemaakt. Heel verstandig als je net op de motor stapt, maar een kleintje kon toch wel? Hij vroeg of ik haast had anders kon ik ook nog wel even mee naar het huis van zijn ouders, zo'n kwartiertje verder wat hoger op de berg. Nou haast had ik niet en ik was wel benieuwd waar hij steeds aan het werk was dus zodoende gingen we daarheen. Het leidde me rond op een redelijk groot stuk land met een paar grote schuren. Op het terrein liepen ook een stuk of 40 kippen rond, verder hadden ze 15 koeien, allerlei groente en een paar grote appelbomen. Het huis zelf was ook groot en echt in bergstijl met grote houten balkons rondom etc. Een ruime gezellige keuken met die hoekbanken die iedereen wel kent die weleens in Oostenrijk of Italie is geweest. In diezelfde keuken heb ik ook nog heerlijk gegeten vlak voor ik wegging, Wiener schnitzel (voor hun ook lievelingsgerecht) met aardappeltjes van eigen land én een appel uit eigen tuin na. Met een voldaan gevoel en een acceptabel alcoholbloed niveau kon ik dan nu echt gaan. Het was inmiddels wel al 3uur, ik zou wel weer zien waar ik kom. Ik zou richting Oostenrijk gaan over de Staller Sattel pas, een smalle weg die om het halfuur voor een kwartier open gaat zodat afwisselend het verkeer van de ene naar de andere kant kan zonder tegenliggers. Als ik aankom zet ik mijn motor vooraan en hoef ik gelukkig maar een paar minuten te wachten. Ik rij helemaal vooraan maar voor sommige motorrijders achter me is het net een race wie het snelst de pas over kan. Ik laat ze voorbijgaan want als ik hierin meega lig ik binnen de kortste keren uit de bocht. Niet normaal hoe hard sommige gasten hier rijden. Knap én dom. Na 2,5 uur rijden ben ik in het plaatsje Heiligenblut aan de voet van de Grossglocker Hochalpenstrasse. Het kwam me al bekend voor maar ik wist niet direct hoe en wat. O ja, ik ben hier in 2010 ook al geweest met Dave! Niet dat hier veel te beleven is, niets eigenlijk maar ik ben het zat en bewaar de hochalpenstrasse voor morgen en zoek lekker een hotel. Via booking.com was ik binnen vijf minuten voorzien totdat ik opeens zie dat ik voor morgen had geboekt! Foutje..en geen kosteloos annuleren. Dan maar naar het hotel mijn verhaal doen. Gelukkig was het geen probleem en kon ik ook vandaag al terecht. In het hotel weinig meer gedaan en na even BBC gekeken te hebben ben ik gaan slapen.