Dag 1: Katwijk - Mulhouse

11 augustus 2015 - Morschwiller-le-Bas, Frankrijk

5:00 wakker worden van de wake-uplight, snel eruit, ontbijtje erin, douchen en om 6:10 reed ik weg. De eerste kilometers in Nederland stond alleen snelweg op het programma, weinig over te vertellen maar dankzij het opkomende zonnetje, rustige wegen en mooie luchten toch goed te doen. Even na Venlo over de grens vond ik het tijd om van de snelweg te gaan en lekker binnendoor te sturen. Dus rond een uur of 9 was het al prima bochtjes rijden in het nationalpark Eifel. Zo had ik eigenlijk in mijn hoofd om stukjes snelweg met binnendoor af te wisselen, alleen maar over kleine wegen schiet ook niet op natuurlijk. De echte echte route (des grandes alpes) begint ten slotte pas in Thonnon-les-bains aan het meer van Genève. Na wederom een stuk snelweg ben ik de Vogezen in gedoken, een middelhoge bergketen in Frankrijk. Serieus leuke opwarmer voor het echte werk moet ik zeggen. Warm werd ik er zeker van, ondersteunt door digitale thermometers langs de weg die 35+ aangeven en bordjes met 'bosbrandgevaar'. Omdat het zo warm was en ik inmiddels alweer een tijdje onderweg was begon ik mijn concentratie te verliezen en daarom besloot ik maar weer de snelweg te pakken en op zoek te gaan naar een hotelletje. Booking.com app en voila een driepersoonskamertje voor 39eu (niet teveel bij voorstellen) in Mulhouse vlakbij de Zwitserse grens. Tot mijn grote verbazing lag op nog geen 50m van het hotel een KFC, niet verkeerd. Ik ben gelijk maar gaan douchen want ik zat inmiddels al de hele dag in mijn motorpak te stinken.

Om precies te zijn was de afgelegde afstand vandaag: 811,0km,
de rijtijd: 10:50uur,
de gemiddelde snelheid: 72km/h, en de maximumsnelheid: 187km/h.

De maximumsnelheid van de Fransen lag echter een stuk lager. Het inchecken kostte eerst al een halfuur en de rij bij de gefrituurde kip zou zelfs nog wat langer gaan duren. Gelukkig had ik al kennis gemaakt met mensen uit het hotel die toevallig vooraan in de rij stonden, dat scheelt mij weer tijd! Met diezelfde mensen nog even gezellig gepraat en nog wat route aanraders gehad. Daarna vond ik wel het tijd om te gaan pitten na zo'n lange dag. Bijna bij mijn hotelkamer aangekomen had ik ook meteen een vriendin, een meisje begon grote verhalen tegen me te vertellen. Ik heb geen idee waar ze het over had maar het klonk wel aardig, ze was denk een jaar of 4.

1. Els de Zwart:
    12 augustus 2015
    Leuk verslag.Alleen die maximum snelheid. Veel plezier morgen en veilige kilometers.
  2. Nienke de Zwart:
    Lucas,
    klinkt goed, ik ben hartstikke jaloers man,
    Veel plezier !
  3. Jack de Zwart:
    12 augustus 2015
    Ben nieuwsgierig naar de rest , nog veel plezier . groet